VARshow

Sturm Graz - Wörthersee Stadion

2024. július 16. - Mögi

worthersee.jpgAz osztrák Bundesliga egy olyan terep, ahol az utóbbi 10-15 évben nem igazán termett babér más csapatoknak a Red Bull Salzburgon kívül. Persze ismerve a Salzburg anyagi lehetőségeit, ez annyira nem is meglepő. Idén viszont a Sturm Graz ért oda a tabella tetejére és megtörte a a Salzburg egyeduralmát. A Sturm Graz története során mindössze negyedik alkalommal ünnepelhetett bajnoki címet, utoljára 2011-ben sikerült nekik ez a bravúr. Ez azt is jelenti, hogy a Sturm ott van jövőre a BL főtábláján, nekem pedig ez egy stadionlátogatást jelentett a múlt héten.

A Sturm Graz otthona a Merkur Arena a maga 16 ezres befogadóképességével. Ezidáig rendszeres Európa liga résztvevő volt a Sturm és az összes hazai meccsét itt is játszotta, A BL-ben viszont nem használhatják majd ezt a stadiont, mivel az UEFA túl kicsinek ítélte meg a területet (OB, avagy Outside Broadcast Area), ahol a TV-sek és a közvetítésekben közrejátszó egyéb társaságok állomásoznak a meccsek alatt. A klubnak tehát keresnie kellett - lehetőleg a közelben - egy olyan stadiont, ahol lejátszhatják a hazai BL meccseiket és az UEFA is rámondja az áment. A helyszín végül a klagenfurti Wörthersee Stadion lett.

Logikus választás, hiszen a Graz-Klagenfurt távolság nagyjából 140km, így a helyi szurkolóknak abszolút vállalható, ráadásul jelenleg ez a harmadik legnagyobb stadion az országban 30 ezer férőhellyel. 4 évvel ezelőtt a cégünk már telepítette itt a gólvonaltechnológiát, mert a Wolfsberger is itt játszotta az Európa liga meccseiet annó, viszont a BL-ben a félautomata lesjelző rendszer is követelmény, így ezt érkeztem most feltérképezni.

whatsapp-kep_2024-07-16_11_05_11_7ce44f99.jpg

Klagenfurtba tömegközlekedéssel eljutni elég körülményes, de repülni sem túl egyszerű, ezért úgy döntöttem, hogy kocsival megyek. Kora reggel indultam és nagyjából 6 és fél órás vezetés után érkeztem meg a városba, ahol egy gyors ebéd után délután 2-kor már vártak a kontaktjaim.

Azt gondolná az ember, hogy Ausztriának ezen részén kicsit hűvösebb lehet, mint nálunk, de nem. A vizit kezdetekor 36 fok volt, szóval mondanom sem kell, hogy nem volt túl kellemes fel-le járkálni a stadionban. Ilyen melegben tulajdonképpen semmit sem kellemes csinálni a strandoláson kívül, de mindig arra gondolok, hogy az ácsoknak a tetőkön pl. sokkal rosszabb, aztán rögtön át is értékelem a helyzetemet.

image_20240710_152913832626525432981521.jpg

Abból a szempontból egyszerű dolgom volt, hogy a stadion szerkezetéből adódóan az összes kamerának helyet találtam ugyanazon a szinten, ráadásul a korábban telepített gólvonaltechnológia elegendő optikával szolgál ahhoz, hogy ne kelljen újabb kábeleket telpítenünk az OB és a stadion felső szintjei között. 

Nagyjából két óra elteltével és 3 liter víz elfogyasztása után meg is voltam mindennel, megköszöntem a helyieknek a segítséget és a stadiontól kb. 5 percre lévő Wörthersee tóhoz vettem az irányt. Fürdőruhát sajnos nem hoztam magammal, így nem mártóztam meg a vizében, de volt olyan pillanat, amikor átfutott az agyamon, hogy belegázolok így, ahogy vagyok. 36 fokban a tó hűs és kristálytiszta vize minimum csalogató. 

whatsapp-kep_2024-07-16_11_05_24_16cd7f10.jpg

Klagenfurt egyébként tipikusan egy olyan város, ahol el tudnám képzelni az életemet a családommal. Szép tiszta utcák, kedves emberek, csodálatos környezet hegyekkel és egy szép tóval - szerintem nem én vagyok az egyetlen, aki így van vele. Maga a város nem egy turistaparadicsom, nem kell tolongani a belvárosban, nincsenek akkora látnivalók sem, amikre ösztönösen kattan a fényképezőgép. Egy igazi élhető osztrák kisváros egy karnyújtásnyira az Alpoktól.

whatsapp-kep_2024-07-16_11_05_40_615516fe.jpg

Este még megvacsoráztam egy hangulatos belvárosi söröző étteremben, aztán egyből a hotelbe indultam. Eljátszottam a gondolttal, hogy az esti angol - román meccset a főtéri nagykivetítőn nézem meg, de végül a hőség miatt lemondtam erről, pedig biztos hangulatosabb lett volna, mint ugyanez egyedül a hotelszobából. Ez van, most erre sajnos nem volt energiám és életerőm. 

Másnap reggel 8 óra körül indultam és délután 4-kor már otthon is voltam kis családom körében. Az idei első vizit pipa!

A bejegyzés trackback címe:

https://varshow.blog.hu/api/trackback/id/tr9018447545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása